sâmbătă, 2 aprilie 2011

Praga - oraşul de aur

Aveam de mult în plan să ajung la Praga şi în septembrie 2009 am reuşit în sfârşit. Am făcut nişte socoteli şi din cauză că zborurile din Cluj depăşeau cu mult bugetul nostru am hotărât să mergem cu maşina. Cu vreo 2 săptămâni înainte de plecare am avut o surpriză incredibilă, Malev introdusese nişte tarife promo pe câteva destinaţii europene, iar biletele Cluj-Budapesta-Praga şi retur au costat nici mai mult nici mai puţin de 98 EUR/pers. Ieşeam mai ieftin decât cu maşina; unde mai pui că ajungeam fresh la destinaţie înainte de ora amiezii. Numai că  socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea din târg şi în loc să ajungem la 11 la Praga am ajuns pe la 16 din cauză ca avionul Budapesta-Praga s-a hotărât să se strice chiar în ziua aceea iar următorul zbor disponibil era cel de după-amiază....eh, ce puteam face.....
Din aeroportul din Praga ajungi uşor şi iefin în centru cu ajutorul autobusului 119 pe care îl iei din faţa terminalului de sosiri şi care te duce până la staţia de metrou Dejvicka de pe linia A, iar de-acolo te descurci şi mai uşor. Aşa am făcut şi noi şi am ajuns într-un final la hotelul Vitkov despre care am vorbit într-un post anterior.
            Oraşul e foarte frumos, îţi atrag atenţia clădiri una mai impunătoare ca alta, turnuri, poduri, statui, biserici, pieţe, ca să nu mai vorbim de terasele de la tot pasul care te îmbie să faci o pauză şi să savurezi o bere, două, trei....câte poate fiecare.
            Cel mai bine e să iei oraşul la pas, noi am început din Piaţa Republicii (Namesti Republiky) ale cărei piese de resitenţă sunt Casa Municipală (Obecni Dum) în stil modernist şi Turnul Pulberăriei. Cel din urmă a fost ridicat în secolul al XV-lea la poarta estică a oraşului şi era folosit pentru depozitarea publerii şi a ghiulelelor pentru tunuri. Ne-am continuat drumul spre Piaţa Oraşului Vechi prin agitaţia de pe str Celetna, plină de magazine de suvenire, restaurante sau cafenele situate în clădiri pitoreşti.

Turnul Pulberariei

Muzica si voie buna

Strada Celetna ziua....

......si seara

Turnul Pulberariei noaptea

Iată-ne ajunşi în Piaţa Oraşului vechi, piaţă care pe parcursul secolelor a fost martora a sute de execuţii sau capitulări politice, iar mai nou este locul unde au loc concerte sau competiţii. Atmosfera este destinsă, cafenele şi terase elegante sunt înşirate una lângă alta, trăsuri te aşteaptă să te ducă într-un tur al oraşului iar grupurile de turişti parcă nu mai contenesc. Piaţa e dominată de Primăria Veche cu al ei ceas astronomic care oferă un spectacol în timpul zilei la ore fixe când clopotele sună, cocoşii cântă iar statuile dansează. Tot în această piaţă se află Biserica Sf. Nicolae, construită în stil baroc, în care au loc frecvent concerte de orgă, monumentul lui Jan Hus şi frumoasa Biserică Sf. Maria din Tyn.

Primaria Veche

Biserica Sf. Nicolae

Centrul e plin de cafenele dragute

Ceasul astronomic

Se strange lumea la ceas la ora fixa

Andrei , cam obosit si insetat

Biserica Sf. Maria din Tyn

O plimbare cu trasura?

Cladiri frumoase din Piata Orasului Vechi
          Următorul obiectiv este bineînţeles Podul Carol (Karluv Most) la care ajungi trecând prin nişte stăduţe înguste, cu piatră cubică, cu clădiri colorate, evident înţesate de turişti. Urcăm în turnul care străjuieşte capătul podului şi avem o panoramă excelentă asupra oraşului vechi şi asupra podului cu statui, plin de turişti şi de vânzători care au tot felul de suveniruri.

Putin Jazz

Vedere din turn

Podul Carol

Trecem podul şi ajungem în Mala Strana (Micul Cartier) unde luăm funicularul spre Colina Petrin, un parc frumos unde se află Turnul Petrin, o replică mai mică a turnului Eiffel. A meritat să ne dăm sufletul urcând cele 200 şi ceva de trepte.
Turnul din Mala Strana

Funicular spre Colina Petrin

Turnul Petrin

Praga din Turnul Petrin
         O călatorie la Praga nu e completă fără o vizită la Hrad, Palatul Regal din Praga sau la impunătoarea catedrală Sf. Vitus. De la palat am coborât spre oraş pe vestita stradă Nerudova unde am putut admira vechile blazoane ale familiilor care locuaiu aici. Până în anul 1770 casele din Praga nu aveau numere de identificare ci erau cunoscute şi localizate după anumite simboluri iar Strada Nerudova are cea mai mare concentraţie de astefel de simboluri din tot oraşul.
Hradul in zare

Garzi la palat

Strada Nerudova

Cei doi sori

Mielul rosu

Cheia de aur

Roata de aur

O binemeritata pauza de bere
           Nu ştiu voi, dar eu cu siguranţă o să revin la Praga !