duminică, 29 aprilie 2012

Istanbul – oraşul dintre continente (3)

           Fără îndoială Istanbul este un oraş foarte viu dar mai ales foarte colorat, iar locurile cele mai potrivite pentru a-i admira culorile sunt bazarurile pline de viaţă. Cele mai cunoscute bazaruri sunt Marele Bazar şi Bazarul Egiptean (bazarul cu mirodenii) unde lejer poţi pierde câteva ore plimbându-te printre sutele de magazine.
            Marele bazar, cunoscut şi sub denumirea de Bazarul Acoperit este un ansamblu alcătuit din zeci de străzi acoperite care găzduiesc peste 4000 de mici magazine, cafenele şi restaurante. A fost construit în jurul anului 1450 din porunca lui Mahomed al II-lea şi deşi a trecut prin două incendii, a fost reconstruit rapid, respectându-se  structura şi aspectul original. Cele mai multe mazagine sunt cele de haine sau pantofi, eşarfe, bijuterii, suveniruri sau cele de covoare şi carpete. Deşi nu căutam să cumpărăm ceva anume, ne-am plimbat vreo câteva ore prin acest bazar, de multe ori având senzaţia că ne învârtim în cerc, iar când chiar aveam nevoie de o pauză am savurat un ceai turcesc la prima cafenea care ne-a ieşit în cale. Trebuie să vă spun că am rămas plăcut suprinsă de cât de prietenoşi sunt turcii şi de popularitatea de care se bucură românii, mai ales datorită lui Hagi care se pare că a fost cel mai iubit român din Turcia.

Una din intrarile in Marele Bazar













La o ceasca de ceai turcesc
 
          A venit apoi rândul Bazarului Egiptean, mult mai mic decât celălalt, dar plin de viaţă şi culoare. Pe vremuri acest loc era o uriaşă spiţerie, plină cu săculeţi cu mirodenii şi plante de leac. Acum este plin cu mirodenii, diverse sortimente de ceai, dulciuri tradiţionale turceşti, nuci, alune sau miere.

Poate cautati ceva ceaiuri....

.....sau ceva condimente....

.....sau poate ceva dulce



Dulciuri traditionale care iti fura privirea

vestita baclava

....sau diverse tipuri de rahat








        Sper că imaginile de mai sus v-au convins că nu trebuie să rataţi plimbarea prin aceste bazaruri cu prima ocazie când ajungeţi la Istanbul.

4 comentarii:

Traveling Hawk spunea...

Colorate poze, intr-adevar! Bazarul egiptean mi-a placut foarte mult, in Marele Bazar am intrat doar putin fiindca nu prea aveam timp.

badge® spunea...

Eu am luat din Marele Bazar eşarfă cu zdrăngănele pentru dansul din buric. Nu pentru mine, se înţelege, eu sunt beneficiarul direct.
Şi-a scos banii cu vârf şi îndesat :)))

Claudia Mihaila spunea...

@Badger, te-ai scos! :)

Calatorii de suflet spunea...

Inca de cum am ajuns in Istanbul mi-am dat seama ca e genul acela de oras de care te indragostesti pe loc. Pe mine personal m-a fascinat prin forfota continua, mirosul de mare si terasele de sub Podul Galata!