miercuri, 10 aprilie 2013

De-ale gurii prin Istanbul



Dacă cumva ești la dieta nu îți recomand să mergi la Istanbul, nu de alta dar cu siguranță acul cântarului va arăta ceva mai mult chiar și numai după câteva zile. Bine, se exclud cei cu voință de fier, care pot rămâne indiferenți la minunățiile pe care le vezi în vitrine sau la mirosul îmbietor de kebab pe care îl simți de la depărtare. Eu nu am rămas indiferentă și mi-am satisfăcut toate poftele de la baclava și rahat până la kebab, iskender și kofte.
Ispite sunt la tot pasul, fie că sunt vitrinele în care sunt aranjate frumos kilograme de rahat de toate soiurile, cu fistic, cu migdale, cu nuci, cocos sau alune, fie că sunt baclavale aurii, mai mici sau mai mari, în toate formele posibile, fie că sunt vânzatori ambulanți de covrigi, castane coapte sau porumb fiert. Ce poate fi mai bun decât o clipă de odihnă pe o bancă la soare, savurând o baclava și un pahar cu suc de rodie proaspăt stors?! Mai mai că îți vine să tot iei câte o pauză; noroc că sunt multe de văzut și timpul e destul de scurt. 
Dacă ești pe fugă și vrei să ronțăi ceva sănătos poți alege niște fructe gata curățate și tăiate sau un suc de fructe stors pe loc.

Baclava

Rahat

Bunătăți din fructe uscate

Mmmm...suc proaspăt de rodie


Porumb fiert sau castane



Dacă partea cu gustările am lămurit-o, hai să vedem cum stă treaba cu mâncarea adevărată. Și aici ai o sumedenie de variante de unde să alegi. Dacă ești pe fugă, iei un kebab, care nu are niciun fel de maioneză sau ketchup, numai carne la grătar, murături și ceva sosuri picante, sau un sandviș cu pește de pe lângă podul Galata. Mai este un tip de sandviș considerat o delicatesă : cel cu mațe de oaie prăjite. Delicatesă au ba....n-aș putea să spun pentru ca aici am zis pas.

Fast- food

Poftiți la mațe fripte!




Bun kebabul...

Dar nu se poate să fii tot pe fugă, trebuie să stai la un moment dat la masă și să savurezi bunătățile turcești. Sunt multe autoserviri ale căror vitrine sunt încărcate de tot soiul de tocane cu legume, cu carne, cu carne si legume, sarmale, orez, vinete umplute sau frigărui. Am ochit câteva in Taksim, pe Istiklal și chiar am mâncat într-o zi la una dintre ele. La parter era autoservirea iar pe 3 etaje erau sălile de mese. Când am intrat noi era vreo 12.30, nu era foarte multă lume, dar când am ieșit, mare ne-a fost mirarea să vedem că lumea stătea la coadă afară.


Autoservire pe Istiklal



Meniuri

Bunătăți în vitrine


Iskender 



             În altă după-amiază ne-a făcut cu ochiul o terasă foarte aglomerată de pe lângă universitate unde am mers pe principiul că dacă e plin de localnici sigur e bună mâncarea. Singura problemă era că nu aveau meniu in engleză, chelnerul ne-a invitat să dăm un ochi înăuntru și să arătăm cu degetul ce vrem iar la final ne-a taxat după cum a vrut el, oricum nu știam cât ar trebui să coste. Dar mâncarea a fost bună și nici nu a fost scump.

Restaurantul de pe lângă universitate

Tocană cu legume și carne și orez

    


Nu pot decât să repet: e bună tare mâncarea la Istanbul!

 
























4 comentarii:

Aliceee Traveler spunea...

Vreau si eu baclava s rahat turcesc din Marele Bazar! Sunt vise ce sper sa le implinesc anul acesta :)

Claudia Mihaila spunea...

:) pai nu pot decat sa-ți doresc să se împlinească!

Adriana spunea...

Indiferent ce voita de fier ai avea, daca iti permite sanatatea cu siguranta merita sa experimentezi si partea culinara a turciei, sa cunosti, si sa experimentezi cat mai mult

Claudia Mihaila spunea...

@ Adriana, asa e, bucataria turceasca e delicioasa.