duminică, 15 mai 2011

Povesti din Hong Kong 2

Întâi de toate cred că ar fi bine să fac câteva precizări referitoare la modul în care este împărţit Hong Kong-ul. Acesta este alcătuit din Insula Hong Kong, Peninsula Kowloon, Noile Teritorii şi peste 200 de insule dintre care cea mai mare este Lantau.
            Insula Hong Kong este faimoasă pentru zgârie-norii din cartierul Central, mall-urile impresionante, restaurantele şi barurile din SoHo, Victoria Peak, Causeway Bay sau parcul Victoria.
            De cealaltă parte a Portului Victoria se află Kowloon, o zonă mai puţin modernă dar nu lipsită de farmec. Aici ai ocazia să te plimbi pe vestita Nathan Road, să vizitezi Piaţa de Jad sau Piaţa de Noapte de pe Temple Street. Nu în ultimul rand trebuie amintită promenada unde seara eşti invitat special la Simfonia Luminilor.
            Pe Insula Lantau poţi face o plimbare cu telecabina care te duce la Mănăstirea Po Lin şi la gigantica statuie a lui Buddha sau poţi da în mintea copiilor la Disneyland.

Ne-am început ziua cu un mic dejun la Mc Donald’s, nu că am fi fani, dar era cel mai la îndemână, în apropierea guest house-ului. Cu cafeaua băută ne-am îndreptat spre cartierul Sheung Wan de pe insulă.
Supranumit “Chinatown-ul Hong Kong-ului”, Seung Wan este unul dintre primele locuri colonizate de britanici . Prima vizită este la Western Market, o clădire impresionantă în stil Edwardian, construită în 1906 şi renovată în 1991 care acum găzduieşte pasaje comerciale unde se vând ţesături şi suvenire.

Cladirea Western Market

Ne-am continuat apoi drumul pe nişte străduţe pline de magazine care vindeau ierburi chinezeşti şi fructe de mare uscate. Aceste străzi sunt cunoscute sub numele de “Ginseng & Bird’s Nest Streets” deoarece aici se vând în principal aceste delicatese de lux . Cuiburile comestibile făcute din salivă de către anumite specii de rândunele sunt printre cele mai scumpe produse animale ( 1 kg de cuiburi albe costă până la 2000 de USD) şi sunt considerate foarte benefice pentru organism…..Aşa o fi, n-am ce zice, noroc că nu ne-a îmbiat nimeni să gustăm o astfel de delicatesă.

Strazi pe langa Western Market

Magazine cu leacuri chinezesti

Faimoasele cuiburi de pasare

Tot căscând gura în stânga şi în drepata am ajuns la un petic de verdeaţă,  Hollywood Road Park, locul unde britanicii au arborat pentru prima dată în Hong Kong steagul Marii Britanii în 1841.

Am mers apoi pe alte străduţe una mai abruptă ca alta până am ajuns la Templul Man Mo, unul dintre cele mai vechi temple din Hong Kong. Man este zeul funcţionarilor publici iar Mo este zeul războiului şi artelor marţiale. Deşi are dimensiuni modeste, acest templu este un important lăcaş de cult. Pereţii sunt decoraţi cu obiecte de cult iar de tavan sunt agăţate spirale pafrumate care ard mocnit...

Straduta in Sheung Wan

Templul Man Mo

Spirale parfumate

Ne-am continuat călătoria pe Hollywood Road până am ajuns în SoHo (South of Hollywood Road). Soho este o zonă din cartierul Central, plină de restaurante, cluburi, magazine şi baruri dispuse de-a lungul platformei rulante care urcă spre zona rezidenţială Mid-Levels dar şi pe străduţele lăturalnice. Platforma a fost construită în 1993 şi la acea vreme era cea mai lungă din lume. Are o lungime de 800 m şi funcţionează după un program bine stability: coborâre 06.00-10.00 am, urcare 10.00 am-11.00 pm. Platforma a fost construită pentru a uşura transportul spre casă al locuitorilor care foloseau taxiuri sau microbuze pe străzile înguste şi întortocheate dintre cartierele Central şi zona rezidenţială Mid-Levels. Clădirile din această zonă au scop mixt, comercial şi rezidenţial, magazinele sau localurile fiind poziţionate la parter şi etajele inferioare în timp ce etajele superioare sunt folosite pentru locuinţe. Zona este foarte aglomerată în orice moment al zilei .

Baruri si restaurante cu zecile...

Stradute in SoHo

Ce bine e sa te plimbe platforma...

O mica piata "umeda" in SoHo

După o tură de urcat pe platformă şi coborât pe scări ne-am potolit foamea într-un final în unul din zecile de restaurante ( problema era că erau prea multe şi noi prea nehotărâţi)  Cu burţile pline am luat-o la vale până în Central de unde am luat metroul spre Tsim Sha Tsui East pentru că se apropia seara şi voiam să prindem spectacolul de lumini “ Simphony of Lights” care începe în fiecare seara la ora 20.00.
Mai departe cuvintele sunt de prisos….
Cea mai diluata Cola...era deschisa cand au adus-o, un sfert suc 3 sferturi apa... :)